Ryttermærke hos Vejle Rideklub

Ryttermærkeuddannelsen er Dansk Ride Forbunds sikkerheds- og grunduddannelse, som rideklubber kan udbyde til ryttere. Uddannelsen lærer rytteren, at sikkerheden altid skal komme først, og den bør derfor være en naturlig del af alle rytteres uddannelse.

Ryttermærkerne består af tre niveauer:

1. Begynder
  2. Let øvet
  3. Øvet

I ryttermærkerne gennemgåes en række praktiske færdigheder og teoretiske temaer, der gennem de tre niveauer gradvist udbygges og nuanceres i takt med elevens alder og træningsniveau.

De tre niveauer giver basisviden, der klæder eleven på til at omgås, forstå og pleje heste både fra jorden og i ridningen på en sikkerhedsmæssigt forsvarlig måde.

Herunder finder du som forældre en vejledning i hvordan du får dit barn oprettet, så dit barn kan blive indstillet af Vejle Rideklub til Ryttermærkeprøven:

Sådan opretter du en profil til dit barn

Information til forældre (Dit barn skal til Ryttermærkeprøve)

Læs mere om Ryttermærker her

Når du har lavet profilen, er det meget vigtigt at tjekke, at der er valgt foretrukken klub (Vejle Rideklub). Barnets egen rideklub skal vælges i feltet ”Vælg foretrukne klub ved tilmelding – se BLÅ markering på billedet herunder. Det er IKKE nok blot at have rideklubben under ”Mine Klubber”.

1. Login på din profil
2. Mine Klubber
3. Tilføj Vejle Rideklub
4. Vælg foretrukne klub ved tilmelding “Vejle Rideklub”.

5. Send dit barns navn og DRF-nummer til elevskolen@vejlerideklub Emne:"Ryttermærkeprøve" meget gerne 14 dage inden prøven, så vi kan nå at indstille dit barn til prøven.

6. Husk at give dit barn login med til profilen da røves tages online på mobilen, tablet eller computer med internetforbindelse.